Recykling treści – dlaczego powinieneś z niego korzystać?

Recykling jest ostatnio w modzie, ale recykling treści? Co to takiego? Przecież tekst, treść to byt wirtualny i niczego nie zaśmieca. Zgoda, ale recykling stosuje się nie tylko, żeby usunąć zanieczyszczenia, ale również, a może przede wszystkim, żeby ponownie wykorzystać dostępne surowce. Dokładnie tak samo jest z contentem. Jeżeli jest wartościowy, warto wykorzystać go ponownie, ponieważ został już wyprodukowany i ponieśliśmy tego „koszt”, wykonaliśmy pracę.

 

Dlaczego recykling treści jest mało popularny?

Większość osób prowadzących blogi, fan page w mediach społecznościowych lub innego rodzaju portale może mieć obawy. Nie wiedzą, czy ich czytelnicy nie odbiorą ponownego wrzucania treści, które już się kiedyś okazały, jako wyraz lenistwa, braku szacunku do czytelnika, lub po prostu ich to nie zainteresuje.

Tymczasem okazuje się, że jest przeciwnie. Odbiorcy mają swoje ulubione tematy, lub treści, które im się szczególnie spodobały, a zostały zapomniane. Chętnie czytają przypomnienia najbardziej popularnych treści z przeszłości.

Dodatkową wartością jest tutaj lepsze traktowanie przez większość algorytmów w social mediach. Tekst, który zyskał popularność, miał dużo kliknięć, lajków, udostępnień, będzie bardziej wartościowy dla algorytmu. A co za tym idzie – będzie częściej wyświetlany naszym odbiorcom.

 

Jak sprawić, żeby stare teksty były jeszcze lepiej odbierane?

Można zastosować inną taktykę. Tekst, który był już publikowany, przerabiamy w taki sposób, żeby wydawał się, że jest nowy. Nadajemy mu inny tytuł, śródtytuły, stosujemy punktację, jeżeli jej nie było. Dorzucamy kilka nowych faktów, jakiś ciekawy wstęp i zgrabne podsumowanie. Możemy dorzucić statystyki, jakiś wykres, albo infografikę. Atrakcyjność tekstu na pewno podniesie nowa grafika albo zdjęcia, które odświeżą jego wizerunek.

Należy również zdać sobie sprawę, że tekst trafi zapewne nie tylko do tych osób, które już go czytały i mniej lub bardziej pamiętają, ale też do nowych odbiorców. W ten sposób poszerzamy grono swoich czytelników.

 

Które teksty najlepiej poddawać ponownej publikacji?

Czy wszystkie nadają się do recyklingu? Tutaj również jest podobnie jak w przypadku ponownego wykorzystania surowców. Recykling jest opłacalny wtedy, jeżeli surowiec jest wartościowy i nie jest zepsuty. Zatem w przypadku tekstu musi być on aktualny lub łatwy do zaktualizowania. Najlepsze treści to tak zwane evergreeny, czyli tłumacząc z angielskiego, zawsze zielone. Chodzi o content, który zawsze jest aktualny, nie mówi o bieżących wydarzeniach, czy sytuacji gospodarczej. Jest neutralny i można łatwo ponowni z niego skorzystać.

Ostatnio jednak świat, Internet i marketing pędzą do przodu, wiele się zmienia, mierzymy się z nową rzeczywistością. Może się okazać, że część treści jest nieaktualna i poświęcimy więcej czasu na jej zaktualizowanie niż napisanie nowej. Wtedy nie ma to uzasadnienia.

Dobrą metodą jest redagowanie starych tekstów, dodając do nich bieżące tematy. W ten sposób czytający ulegnie wrażeniu, że tekst został napisany niedawno, bo traktuje o gorących aktualnie tematach.

 

Kolejnym pomysłem jest content cykliczny, czyli taki, który umieszczamy co jakiś czas, w danych okolicznościach, momentach roku. Życzenia świąteczne, przerwa wakacyjna, cykliczne wydarzenia branżowe. Za każdym razem umieszczamy odpowiednie informacje w naszych mediach społecznościowych czy na blogu. Nie musisz za każdym razem tworzyć tych treści od nowa, ale też nie przesadź, życzenia świąteczne nie mogą wyglądać co roku tak samo. Stwórz je na podobnym szablonie, ale dodaj coś więcej, zmień grafikę, niech będą bardzo osobiste.

Click to rate this post!
[Total: 1 Average: 5]

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.