Youtube – rozrywka, czy narzędzie biznesowe?

Youtube to miejsce w Internecie do niedawna kojarzące się głównie z rozrywką. Jednak świat online nieustannie nas zaskakuje. Obecnie postrzeganie tego popularnego serwisu znacznie się zmieniło i wielu specjalistów w zakresie sprzedaży e-commerce wykorzystuje jego potencjał, jako kanału sprzedaży. Jak działać na Youtubie, żeby zarabiać? Mamy kilka podpowiedzi na temat reklam video.

Dlaczego wybrać Youtube?

Ale zacznijmy od początku. Czyli od tego, dlaczego w ogóle warto zaistnieć na Youtube? Powodów jest przynajmniej kilka. Wśród nich warto wymienić choćby ogromne zasięgi, bowiem ponad dwa miliardy użytkowników na całym świecie korzystają z tego serwisu. Ponadto kampanie można tutaj precyzyjnie kierować do grup odbiorców zainteresowanych daną tematyką, dzięki czemu nie będziemy trafiać z naszą komunikacją do przypadkowych użytkowników. Kreacje publikowane w formie video dają również ogromna swobodę nawiązywania interakcji. Użytkownicy mogą komentować je, polecać lub udostępniać, dzięki czemu kampania jest bardziej dynamiczna. Dodatkowo efektywność może być precyzyjnie mierzona, a potrzebne budżety są znacznie niższe niż w przypadku podobnych inicjatyw w sieci telewizyjnej.

Reklama video, jak to zrobić?

Do dyspozycji mamy wiele różnych formatów popularnych Trueview In-Strem, przez krótkie Bumper Adsy, a kart sponsorowane. Wybór odpowiedniego rodzaju reklamy powinien być dyktowany celem kampanii, grupą docelową i rodzajem promowanych produktów. Nie bez znaczenia pozostaje również budżet, którym dysponujemy. Co powinniśmy wziąć pod uwagę planując finanse naszych działań? Przede wszystkim model rozliczeniowy. Do dyspozycji mamy CVP, czyli kampanię, w której płacimy za każdorazowe obejrzenie naszego materiału video oraz CPM, czyli płatność za 1000 wyświetleń. Najbardziej atrakcyjny model budżetowy powinna ustalać osoba konfigurująca poszczególne parametry kampanii na Youtubie.

Youtube, czy reklama telewizyjna?

To pytanie, które zadaje sobie wiele osób prowadzących działania reklamowe. Telewizja nęci nie tylko ogromnymi zasięgami, ale też sporym prestiżem. Jednakże budżety, które pozwalają wystartować z tego rodzaju działaniami zarezerwowane są często tylko dla dużych firm. Ponadto w dobie rynku e-commerce Youtube wykazuje się znacznie bardziej precyzyjną analityką wpływu na konwersję, bowiem każde zakupy będące wynikiem działań reklamowych zostaną odnotowane w Google Analytics. W przypadku telewizji efektywność kampanii znacznie trudniej jest mierzyć i optymalizować.

Click to rate this post!
[Total: 1 Average: 5]

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.