Każdy przedsiębiorca, który startuje ze swoją firmą zaczyna od przygotowania i zrobienia strony internetowej. W końcu jeśli nie ma cię w sieci, nie istniejesz. To dobry krok, ponieważ dobrze przygotowana strona internetowa to pierwsza wizytówka, którą odbierają twoi klienci. Warto się do niej naprawdę przyłożyć, zarówno pod względem wyglądu, oprawy graficznej, jak i znajdujących się na niej treści. Jak strona firmowa może przełożyć się na sprzedaż?
Dotarcie do większej grupy osób
W dobie Internetu szansą na sukces dla każdej firmy jest pojawienie się w głównych wynikach wyszukiwania. A tak może się wydarzyć, tylko jeśli strona firmowa będzie dobrze zoptymalizowana pod frazy, na których zależy ci najbardziej. Dostanie się w TOP3 w Googlu to już marzenie, które zapewnia naprawdę ogromny przypływ klientów.
Dzięki temu dobrze wykonana strona pozwala na dotarcie do naprawdę dużo większej liczby osób, które mogą być zainteresowane twoimi usługami i produktami. Oczywiście można to dostymulować reklamami czy działanie w social media, ale dobrej jakości opisy na stronie i odpowiednia optymalizacja SEO to podstawa. Bez tego całe działanie nie przyniesie dobrych efektów.
Profesjonalne wrażenie
Ładnie wyglądająca, dobrze zbudowana strona sprawia profesjonalne wrażenie na odbiorcach. Nawet jeśli w twojej branży sam musisz docierać do klientów, brać udział w przetargach lub rekrutacjach, strona jest kluczowa.
Ponieważ klienci nie mają z Tobą kontaktu to mail i strona są odpowiedzialne za pierwsze wrażenie. A o jego roli nie trzeba już nic więcej mówić.
Dostęp do informacji o produkcie
Dla klientów twoja strona to w zasadzie pierwsze źródło informacji o twoich produktach i usługach. Dlatego w tym wypadku warto zaopatrzyć się w dobre zdjęcia do każdego produktu lub ciekawe grafiki i infografiki, które w prosty sposób poinformują klienta o tym, jak działa twój produkt. Nie można zapomnieć także o podaniu szczegółowych danych – właśnie tego szukają twoi klienci, to dla nich najważniejsza informacja.
Opisy produktów można wykorzystać do stworzenia perswazyjnych tekstów sprzedażowych, które namówią klienta do nabycia twoich produktów/usług. Mają one wpłynąć na emocje kupującego i wytworzyć potrzebę zakupową. Bez dobrze wykonanej, bogatej w treść strony internetowej nie dałoby się tego zrobić.
Relacja z potencjalnym klientem
Jest jeszcze jedna zaleta, która sprawia, że strona internetowa może zwiększyć sprzedaż. Cała strona jest ważnym elementem budowania relacji z klientem. Powinno być to miejsce, do którego klient chce wrócić i ponownie skorzystać z twojej oferty.
Na dodatek strona może obfitować w marketingowe narzędzia umacniające więź. Po pierwsze może to być miejsce, w którym umieścisz przyciski do mediów społecznościowych. Może to być także przestrzeń do publikacji opowieści o firmie. Story telling to jedna z tych metod, które najskuteczniej wpływa na emocje odbiorców i buduje relację. Ponadto możesz stworzyć także newslettery, które będą przywiązywać starszych klientów do strony. Możliwości jest mnóstwo i istnieją różne metody, ale każda z nich bazuje właśnie na dobrej, dobrze zorganizowanej witrynie firmowej.
Zobaczcie jak zmienił się świat …Covid-19, społeczna alienacja, home office etc. Świat się zmienił. I w sumie to ta zmiana doprowadziła do tego, że strona internetowa to rzecz niezbędna w każdym biznesie. Bez strony internetowej nie ma sprzedaży. Niby wszyscy o tym wiedzą, no ale jednak …