Promowanie swojego biznesu przy pomocy tylko jednego lub dwóch narzędzi marketingowych nie przyniesie zadowalających rezultatów. Aby biznes wybił się wśród konkurencji i stał się wyraźnie zauważalny, przedsiębiorca musi działać kompleksowo. Istotne, by wiedzieć o Instagramie FB, Pintereście i wielu innych platformach. Warto też, by wiedział, jak to wszystko ze sobą połączyć i jak funkcjonować, by było to w pełni profesjonalne.
Co to jest Instagram?
Co warto wiedzieć o Instagramie? Przede wszystkim to, że jest to zarówno portal, jak i aplikacja używana przede wszystkim na telefonie. Instagram wygląda bardzo prosto, bo w praktyce ma służyć do dzielenia się z innymi użytkownikami zdjęciami oraz relacjami ze swojego życia, lub też z funkcjonowania firmy. To miejsce, w którym znajdują dla siebie miejsce zarówno osoby prywatne, rzemieślnicy, artyści, jak i przedsiębiorcy, którzy idąc z duchem czasu, tworzą przestrzeń do prowadzenia trwałych relacji z innymi użytkownikami Internetu. To, co jeszcze warto wiedzieć o Instagramie to fakt, że można na nim zakładać zarówno konto prywatne, jak i firmowe.
Co jeszcze? Być może dla niektórych istotny okaże się również fakt, że na jednego maila można założyć kilka kont prywatnych, ale tylko jedno konto firmowe.
Co przedsiębiorca powinien wiedzieć o Instagramie?
Przedsiębiorca powinien wiedzieć o Instagramie znacznie więcej, niż mu się to początkowo prawdopodobnie wydaje. Otóż mimo tego, że platforma ta wygląda na prostą, ma naprawdę wiele funkcjonalności, z których warto korzystać w swojej drodze do sukcesu.
Przede wszystkim jest to idealne miejsce do promowania swoich produktów. To galeria, która żyje własnym życiem. Tworząc konto na Instagramie, należy dobrze opisać swoją działalność, ale w konkretnych słowach. Ponadto należy używać hasztagów, ponieważ to one odgrywają dużą rolę w poszerzaniu zasięgu posta. Przede wszystkim jednak należy się skupić na naprawdę dobrym zdjęciu, ponieważ to właśnie na nie zwróci uwagę potencjalny klient. Możliwe jest prowadzenie kampanii promocyjnej na Instagramie, jednak jej podstawą jest osiągnięcie przyzwoitej liczby obserwatorów.
Jak działać na Instagramie, aby osiągnąć sukces?
Dobre zdjęcia i hasztagi to nie wszystko. Warto pamiętać, by komentować zdjęcia innych, zapisywać je i zostawiać serduszka. Należy to jednak robić nie tylko wśród potencjalnych odbiorców, ale również wśród konkurencji. Dzięki temu zyskujemy szansę, że klienci, którzy zobaczą nasz komentarz, przyjdą do nas, chociażby z ciekawości. To od nas jednak zależy, czy zostaną na dłużej, czy też pójdą dalej.
Należy pamiętać, że istotne jest tworzenie konkretnych, popularnych hashtagów lub takich, które według nas mają faktyczny potencjał. Warto zajrzeć do konkurencji i sprawdzić, jakie ona hasła stosuje, aby potem użyć ich pod opisem swoich zdjęć. Warto też zawsze dodawać w hasztagach nazwę swojej marki, gdyż to zaowocuje później.
Na Instagramie trzeba się pojawiać częściej niż raz w tygodniu. Optymalnie jest to robić co 2-3 dni, może na początku nawet częściej. Dostarczamy wtedy pięknego zdjęcia, ciekawej relacji, lub krótkiej roli związanej z naszą działalnością. Wrzucanie nieprzemyślanych treści, zdjęć i obrazów kiepskiej jakości, czy też nieopisanych, smutnych postów jest niedopuszczalne. Klienci nie zwrócą uwagi na średni post, jeśli wokół niego pojawi się przynajmniej dziesięć lepszych. Warto mieć to zawsze na uwadze. Dobrym rozwiązaniem jest przygotowanie sobie postów na zapas. Później łatwiej będzie tego dopilnować, a to naprawdę ważne.
Kiedy zauważymy, że nasze zdjęcia mają coraz więcej komentarzy, polubień i wyświetleń, zacznijmy organizować konkursy, nawiązywać współpracy z innymi użytkownikami Instagrama, czy też prezentujemy tam więcej merytorycznej treści. Zaraz obok zdjęć mogą ukazywać się interesujące historie, ciekawostki ze świata lub inne treści, które przyciągną potencjalnych klientów. Tutaj liczy się kreatywność i ciągłe, aktywne uczestniczenie w życiu użytkowników tej platformy.
Warto jeszcze wiedzieć o Instagramie to, że ludzie zwyczajnie lubią tu być. Warto więc być tu z nimi i regularnie pojawiać się wszędzie, gdzie mogą się znaleźć zainteresowani naszym produktem lub usługą.
Dodaj komentarz