Pozycjonowanie stron internetowych jest świetnym sposobem na zwiększanie sprzedaży określonych produktów lub usług. Jego skutecznym uzupełnieniem może być wykorzystanie marketingu szeptanego. Warto więc zastanowić się jaki wpływ ma zastosowanie „szeptanki” na SEO.
Optymalizacja dla wyszukiwarek internetowych, czyli SEO (ang. searchengineoptimalization) to wg Wikipedii: „procesy zmierzające do osiągnięcia przez dany serwis internetowy jak najwyższej pozycji w wynikach organicznych wyszukiwarek internetowych dla wybranych słów i fraz kluczowych. Proces pozycjonowania jest elementem szeroko pojętego marketingu internetowego”. Tak więc, żeby osiągnąć zamierzony efekt, powinno się przeprowadzić szereg czynności. Jedną z nich są działania w ramach kampanii marketingu szeptanego.
Realizowanie działań prowadzonych w ramach „szeptanki” może mieć bardzo pozytywny wpływ na widoczność danej witryny. Przyczynia się ona także do jej dodatkowych odwiedzin ze stron zewnętrznych. Z jednej strony wiele odnośników tworzonych w tym obszarze ma status „no follow”, czyli ich znaczenie dla miejsca rankingowego strony jest nieduże. Z drugiej strony jednak dodatkowe linki „no follow” przyczyniają się do uzyskania naturalnego profilu linkowania do domeny. Zwiększa to jej bezpieczeństwo i zapobiega otrzymaniu filtra za SEO.
Aby marketing szeptany miał jakikolwiek wpływ na pozycjonowanie trzeba spełnić kilka warunków. Przede wszystkim należy przeprowadzić profesjonalną i wnikliwą analizę danej marki i branży. Wtedy będzie wiadomo w jakich obszarach sieci można promować markę. Niezbędne jest także posiadanie odpowiednio dużej bazy forów z kontami, które posiadają już pewną historię aktywności. To ważne, aby nie zostać posądzonym o spamowanie z nowych, „czystych” kont.
Aby działania marketingu szeptanego były skuteczne, powinny być realizowane systematycznie, przez dłuższy okres czasu. Jeśli sposób ich prowadzenia będzie odpowiedni, to niektóre z wpisów sprowokują naturalną dyskusję na temat marki. Wtedy to produkty czy usługi będą promować (czasem nawet nieświadomie) niezależni od siebie internauci. Warto więc, związać się z jedną z profesjonalnych agencji marketingowych, która zapewni odpowiednio wysoki poziom usług i sprawi, że cała kampania będzie skuteczna.
Marketing szeptany jest bardzo ważnym elementem pozycjonowania. Nikt chyba nie wyobraża sobie obecnie pozycjonowania i marketingu bez buzz marketingu. Ogólnie powiedziałabym, że marketing szeptany to jeden z fajniejszych “marketingów”, który mamy do dyspozycji w walce o klienta.