Bardzo wiele osób, które zajmują się sprzedażą w sieci i prowadzeniem sklepu internetowego, część swoich produktów sprzedaje także na Allegro. To świetny pomysł, ponieważ dywersyfikacja kanałów sprzedaży to jeden z najważniejszych czynników sukcesu w handlu online. Jak jednak rozkręcić sprzedaż poprzez ten portal aukcyjny?
Popraw jakość swoich aukcji
Przede wszystkim warto zadbać o to, by każda aukcja miała naprawdę wysoką jakość. Co to oznacza? Że powinna być atrakcyjna pod każdym względem: wizualnym, merytorycznym, ciekawa. Opisy produktów są oczywiście bardzo ważne, ale nie tylko to ma znaczenie. Bardzo ważny jest wygląd aukcji.
Dlatego nie można zapomnieć o zdjęciach – najlepiej kilku. Tym, co najbardziej przyciąga uwagę są miniaturki – ich jakość i treść mają naprawdę bardzo duże znaczenie. To w końcu one decydują o tym, czy ktoś zainteresuje się właśnie tą, czy inną aukcją. Nie bez znaczenia jest także sposób rozmieszczenia treści. Na początku powinny znaleźć się najważniejsze informacje, które mogą być najbardziej przyciągające. Bardzo wiele firm przygotowuje specjalne plansze, które są oznaczone ikonkami i różnego rodzaju zdjęciami, odpowiednio połączonymi z tekstami i opisami. Warto, by wygląd aukcji był rozpoznawalny, by klient mógł go połączyć z twoją marką.
Zadbaj o wyszukiwalność aukcji
Aby naprawdę odnieść sukces w sprzedaży, należy zadbać o to, by aukcja była świetnie wyszukiwalna. I to zarówno przez Google, jak i przez wyszukiwarkę wewnętrzną Allegro. W tym pierwszym przypadku cuda działają słowa kluczowe wplecione w treść, w tym drugim nie można zapomnieć o odpowiednim tytule.
Pisanie tytułów aukcji to prawdziwa sztuka. Muszą być tak skonstruowane, by algorytm wyszukiwarki od razu pokazywał konkretną aukcję, a jednocześnie tak, by przyciągał uwagę użytkownika. Na Allegro oczywiście największą szansę na kliknięcie mają aukcje z najwyższym wynikiem wyszukiwania, ale nie tylko. Wygrywają dwa czynniki: niska cena i unikatowość. Obniżanie cen do granicy opłacalności niestety czasami na takich portalach się pojawia, ale nie warto tego robić – łatwo wtedy wpaść w błędne koło z konkurentami, to zwykłe psucie rynku. Dlatego warto postawić raczej na zwiększanie wyszukiwalności aukcji.
Dobre opisy produktów
To ważne zarówno w sklepie internetowych, jak i na portalach aukcyjnych, takich jak Allegro. To ten element prowadzenia sklepu online, którego nie można zaniedbać. Dobrym rozwiązaniem jest zlecenie przygotowania opisów specjaliście, ponieważ ich stworzenie wcale nie jest łatwe. Powinny być napisane językiem korzyści i zachęcające do zakupów, wzbudzające emocje, ale przy tym nie zbyt nachalne – to może wręcz zniechęcić kupujących.
Oczywiście opisy produktów na aukcjach nie powinny być przekopiowane ze sklepu. Wtedy ani jedne, ani drugie nie mają większej wartości dla SEO, czyli pozycjonowania strony. To znacznie zmniejszy wyszukiwalność i pozycję sklepu w wyszukiwarce. Opis warto podzielić na dwie części – opisową i techniczną, żeby każdy mógł sprawdzić, jakie są wymiary, składy czy dokładne parametry produktu, który zamierza kupić. Prosta tabela z danymi technicznymi sama raczej się nie sprawdzi, ale w połączeniu z akapitem lub dwoma dobrego tekstu będzie strzałem w dziesiątkę.
Stopniowe zwiększanie wiarygodności
Jeszcze do niedawna bardzo wiele osób obawiało się robić zakupy przez Internet. Krążyły informacje o nieuczciwych sprzedających, ludzie obawiali się stracić pieniądze. Teraz zakupy online stały się coraz bardziej powszechne i każdy z nich korzysta. Co jednak nie oznacza, że nie zachowuje ostrożności. Dlatego wiarygodność i zaufanie są tak ważnymi elementami.
Początkowo będzie trudno mówić o wiarygodności, jednak z biegiem czasu na twoim profilu pojawi się coraz więcej pozytywnych ocen i komentarzy. Postaraj się o to, by je uzyskać poprzez naprawdę rzetelną, staranną obsługę klienta. Zaskocz ich jakimś gratisem, miłą karteczką lub innym drobiazgiem, który pomoże nawiązać pozytywną relację i sprawi, że klienci chętniej podzielą się swoimi pozytywnymi odczuciami z innymi użytkownikami portalu.
Jakiś czas temu znajomy namówił mnie na współpracę z fotografem, Co za tym idzie, sama zmiana na profesjonalne zdjęcia na białym tle, poprawiła moją sprzedaż o jakieś 40%. Dodatkowo po zmianie opisów na bardziej przejrzyste i dodaniu szablonu moje aukcje, zaczęły wyglądać bardzo profesjonalnie. Poprawiło to ewidentnie moją sprzedaż.