Coraz więcej firmy prowadzi fanpage na Facebooku. To świetny sposób na wypromowanie własnych produktów czy usług i dotarcia do szerszego grona odbiorców. Fanpage jest więc jak obowiązkowa wizytówka, bez której przecież nie warto się pokazywać. Niemniej jednak portal ten rządzi się pewnymi prawami – nie przestrzegając ich, możemy zamiast fanpage na Facebooku stać się firmą non grata.
Czym jest fanpage na Facebooku?
To nic innego jak profil firmowy. Innymi słowy, to specjalnie wydzielone miejsce, na którym możemy prowadzić i rozwijać naszą działalność, a także dzielić się nią ze światem. W końcu Facebook to jedna z platform, z której korzysta miliony użytkowników Internetu w Polsce.
Dla kogo jest fanpage na Facebooku?
Wbrew pozorom z fanpage nie korzystają tylko i wyłącznie właściciele firm. Możemy przecież spotkać się z artystami, którzy mają swój fanpage na Facebooku, pisarzami, celebrytami, politykami czy stronami poświęconymi konkretnym organizacjom, a nawet pojedynczym rzeczom. Jak widać więc fanpage nie jest zarezerwowany jedynie dla przedsiębiorców.
Korzyści płynące z fanpage
Facebook to jeden z najpopularniejszych portali społecznościowych w Polsce. Na świecie korzysta z niego już blisko 1,5 miliarda osób. Możliwość łatwego dotarcia do ogromnej liczby osób to bez wątpienia największy atut fanpage na Facebooku. Wraz z prowadzeniem konta rośnie nasza rozpoznawalność w sieci. Dzięki niemu możemy być także w stałym kontakcie z klientami i w subtelny sposób informować ich o nowościach, promocjach czy ważnych wydarzeniach.
O czym warto pamiętać
Fanpage na Facebooku to narzędzie, pozwalające na zaprezentowanie wszystkich autów własnej firmy. Żeby jednak w pełni skorzystać z potencjału, jaki daje prowadzenie fanpage na Facebooku, pamiętajmy o kilku istotnych kwestiach.
- Profil naszej firm powinien być uzupełniony w taki sposób, aby dostarczyć klientom wyczerpujące informację na temat naszej działalności,
- skonfigurujmy zakładkę ”sklep”, jeśli tylko coś sprzedajemy. Ułatwi to zrobienie zakupów, bez opuszczania ulubionej platformy,
- pamiętajmy o stronie wizualnej naszego fanpage na Facebooku – wszystkie elementy graficzne powinny ze sobą współgrać,
- publikujmy treści regularnie,
- nie przesadzajmy z rozmiarem – zdjęcia i grafiki muszą mieć określoną przez Facebook wielkość, inaczej niewiele z nich zobaczymy,
- pamiętajmy, że posty nie powinny tylko informować, ale także angażować potencjalnych klientów,
- sprawdzaj regularnie, co aktualnie jest na topie,
- przestrzegaj zasad panujących na Facebooku, lista jest co prawda długa, ale mając świadomość pewnych reguł, łatwiej jest uniknąć blokady konta.
Dodaj komentarz