Zasady prawidłowego pozycjonowania. Czy jest coś takiego?

Pozycjonowanie stron to jedno z zagadnień marketingowych, które każda osoba prowadząca działalność gospodarczą powinna poznać, jeśli chce odnieść sukces na rynku. Z angielskiego search engine optimization pozwala na osiągnięcie wysokiej pozycji w naturalnych wyszukiwarkach internetowych. Czasem można wskoczyć na pierwsze miejsce, czasem utrzymujemy się po prostu na pierwszej stronie z wynikami wyszukiwań.

Wysoka pozycja w Google

Dlaczego pozycjonowanie jest tak ważne, skoro jeszcze kilkanaście lat temu firmy radziły sobie bez tego? Ponieważ potencjalni konsumenci w poszukiwaniu produktów i interesujących ich usług sięgają do powszechnie dostępnych zasobów internetu. Korzystamy z wyszukiwarki Google, gdzie można znaleźć bardzo dużo informacji. Prawda jest jednak taka, że 99% ludności interesuje się tylko wynikami na pierwszej stronie nawet nie zaglądając na kolejne podstrony. Nie można się więc dziwić temu, że istnieje konieczność znalezienia się na pierwszej stronie, jeżeli ktoś myśli o tym, żeby odnieść sukces.

Pozycjonowanie w dzisiejszych czasach stało się bardzo skomplikowanym działaniem. Aby poznać podstawy pozycjonowania warto poznać się z kilkoma jego zasadami.

Uwaga: tytuł

Ważny jest tytuł nie tylko pierwszej – głównej strony, ale każdych kolejnych podstron. Ważne: tytuł każdej strony nie może być dłuższy jak 50 znaków! Dodatkowo należy pamiętać o zawarciu słów kluczowych w tych tytułach, które muszą być umieszczone w sekcji <head>. Wszystkie tytuły jakie zostaną przez nas użyte (lub przez specjalistów od pozycjonowania) muszą być nie tylko przyjazne dla wyszukiwarek z jakich będą korzystać potencjalni klienci, ale także dla samych klientów. Niech każde słowo zawsze będzie bardzo starannie przemyślane.

Słowa kluczowe

Jedna z najważniejszych zasad pozycjonowania to słowa kluczowe użyte na stronie. To one przekierowują naszych klientów na naszą stronę firmową, dlatego tak ważne jest użycie odpowiednich słów w różnych artykułach, poradach znajdujących się nawet na blogu firmowym. Jeżeli nie wiemy jakie słowa kluczowe będą najbardziej trafne, to warto skorzystać z Google AdWords. Dzięki temu dowiemy się jaka jest ilość miesięcznych wyszukiwań poszczególnych słów, jakie będziemy chcieli w przyszłości użyć. Dodatkowo Google AdWords pokazuje również jaka jest konkurencyjność danych słów.

Meta Tag description

Kolejna zasada, którą należy poznać to Meta Tag description. Ta obco brzmiąca nazwa może niewiele nam mówić w chwili obecnej, jednak tak naprawdę wiele osób już nie raz widziała ją dzięki wyszukiwarce Google. Jest to krótki opis strony pojawiający się pod adresem strony w wyszukiwarce internetowej. W tym krótkim opisie należy zawrzeć minimalną ilość słów, która zachęci potencjalnego konsumenta do odwiedzenia naszej strony. Ale uwaga! Nie może to być byle jaki opis,który nie będzie miał żadnego sensu.

Treści marketingowe

Bardzo ważne są treści, jakie pojawiają się na naszej stronie. Przede wszystkim muszą być to wpisy merytoryczne, wartościowe, które przekazują poszczególne informacje o danych produktach. Mogą to być również porady odnośnie urządzania domu, pokoju (jeżeli jest to np.sklep internetowy z meblami). Takie treści również muszą zawierać ważne słowa kluczowe. Do tego należy zwracać uwagę na błędy i stylistykę, ponieważ błędy mogą bardzo mocno razić po oczach, co doprowadzi do zniechęcenia klientów wobec naszej firmy. Należy pamiętać również o takim detalu jak nagłówki H1-H6. Wyszukiwarki takie nagłówki traktują w przyjaźniejszy sposób.

 

Skoro już stosujemy te kilka zasad odnoszących się do prawidłowego pozycjonowania, to musimy również poznać Google Analytics – narzędzie do badania ruchów na naszej stronie. Wejścia, efekty zmian po pozycjonowaniu – Google Analytics jest narzędziem bezpłatnym, dlatego należy nauczyć się jego obsługi, dzięki czemu można uzyskać niezbędne informacje. Będzie można je wykorzystać przy dalszym pozycjonowaniu strony.

Click to rate this post!
[Total: 2 Average: 5]

    • JaHim, 17 maja 2020, 20:45

    Odpowiedz

    Jeśli nie będziemy prawidłowo podchodzić do pozycjonowania, to skończy się tym, że Google da stronie bana i tyle z zabawy będzie.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.