Prowadzisz kancelarię doradztwa w restrukturyzacjach prawnych lub sprzedajesz części do maszyn przemysłowych. Wszyscy twierdzą, że powinieneś mieć firmową stronę, a na niej lekkie, przydatne dla czytelnika treści. Tylko czy to w ogóle możliwe?
Pisać dla wtajemniczonych, czy dla nowicjuszy?
Jeśli zagadnienie jest skomplikowane, lepiej pisać dość zrozumiałym językiem i poruszać podstawowe kwestie na blogu. Specjalistów prawdopodobnie jest mało i mają oni własne źródła zdobywania informacji. Na swojej stronie możesz przybliżyć podstawowe tematy komuś, kto jeszcze nie jest zdecydowany i nie wie wszystkiego. Na Twój blog może trafić inżynier czy radca prawny, który zrozumie branżowy żargon. Jednak ich szef czy klient nie zrozumieją, o czym piszesz, a to oni mogą podejmować decyzje. Lepiej pisać tak, by mogły Cię zrozumieć również osoby spoza branży.
Kto ma pisać treści w „trudnych” sektorach?
Jeśli właściciel kwiaciarni, księgarni czy sklepu obuwniczego potrzebuje treści, to może mu je dostarczyć pierwszy z brzegu copywriter. Im bardziej skomplikowany biznes, tym jednak większe szanse na to, że taka osoba zawiedzie pokładane w niej nadzieje.
Gdy temat wymaga dogłębnej wiedzy o prawie podatkowym czy przemyśle, trudno nawet dziwić się copywriterowi, że w kilka dni nie stworzył treści, jakich oczekiwałeś. Kto więc powinien pisać trudne treści na stronę firmy?
- Jeśli jesteś w stanie pisać o skomplikowanych zagadnieniach, wynajmij tylko redaktora lub korektora, który wyszlifuje Twoje treści. Możesz znaleźć również redaktorów wyspecjalizowanych w branżach technicznych czy medycynie.
- Jeśli szukasz kogoś, kto Cię wyręczy, sprawdź grupy branżowe i pytaj wśród studentów. Być może znajdziesz osobę, która umie dość ciekawie pisać, a jednocześnie branża nie będzie dla niej nowa.
- Jeśli nie możesz znaleźć nikogo odpowiedniego, a temat jest za trudny na zwykłe poradniki, zrezygnuj z bloga. Znajdź kogoś, kto napisze dla Ciebie opisy kategorii ( np. prasulce do stołów prasowalniczych; części do maszyn przemysłowych, sznurki ścierne i polerskie ).
- Opisy kategorii nie muszą być bardzo wysokiej jakości, a poprawią pozycję Twojej strony w wyszukiwarkach. Laik poradzi sobie z poszczególnymi tematami po odpowiednim researchu i nie będzie musiał poznawać od podszewki wszystkich zagadnień.
- Nie oszczędzaj na copywriterze. Lepiej, by miał czas zagłębić się w temat. Jeśli osoba spoza branży będzie musiała przygotować szybko specjalistyczne treści, niemal na 100 proc. będziesz z nich niezadowolony.
Sekret formatowania treści
Im bardziej skomplikowane treści, tym ważniejsze jest ich formatowanie. Tym również może zająć się redaktor, który doda pogrubienia i rozbije bloki tekstu.
Jeśli współpracujesz ze specjalistą od SEO czy marketerem, może on dodać linki wewnętrzne i słowa kluczowe, dzięki którym Twoim przyszłym klientom będzie łatwiej poruszać się po stronie.
Dodaj komentarz