Działania marketingowe w sieci dla wielu firm stają się codziennością, jednak w dalszym ciągu wśród mediów społecznościowych prym wiedzie Facebook. Warto zauważyć, że popularność reklam w innych serwisach, w tym na Instagramie, stale wzrasta. Instagram przyciąga coraz większe rzesze użytkowników, powodując tym samym wzrost zainteresowania potencjałem tej platformy wśród firm. Portal ten ułatwia stworzenie dodatkowego kanału komunikacji z klientem, ale również budowanie rozpoznawalności marki i zaangażowania klientów. Dodatkowo wpływa na kreowanie pożądanego wizerunku firmy za pomocą zdobywania followersów, korzystania z przygotowanych formatów reklamowych czy targetowania grup klientów, na których nam zależy.
Funkcje profilu Instagramowego
Platforma Instagram opiera się na obrazach, z których pomocą możemy stworzyć posty organiczne lub reklamowe, które docelowo mają wywołać pożądane reakcje użytkowników. Bardzo ważnym aspektem Instagrama jest szybkość komunikacji – opublikowanie posta ze zdjęciem trwa zaledwie kilka sekund, a oddanie reakcji przez followersów poprzez kliknięcie serduszka to dosłownie ułamek sekundy. Profil na Instagramie pozwala ukazać bardziej “ludzką” stronę marki, co skutkuje tworzeniem relacji klienta z brandem. Dzięki obrazkowej formie platformy zniwelowana jest bariera językowa, co może pozwolić również na międzynarodową reklamę usługi czy produktu.
Najważniejszą zasadą Instagrama jest odpowiedni dobór grafik i video. Należy pamiętać, że aspekt wizualny stanowi tutaj 99% contentu, dlatego powinien on być dobrej jakości, utrzymany w spójnym, jednolitym klimacie. Treści powinny być krótkie, jednak interesujące i angażujące użytkowników. Warto również pamiętać o funkcji #hasztag, która ułatwia tagowanie i nawigację wśród postów Instagramowych.
Kampanie reklamowe na Instagramie
Instagram, podobnie jak Facebook, umożliwia użytkownikowi wybór spośród kilku celów reklamowych. Są nimi:
- rozpoznawalność marki;
- zasięg;
- ruch;
- aktywność;
- instalacje aplikacji;
- wyświetlenia filmu;
- konwersje;
- pozyskiwanie kontaktów;
- wiadomości;
- sprzedaż z katalogu;
- wizyty w firmie.
Wybór celu kampanii zależny jest od efektów, które chcemy z jej pomocą osiągnąć. Należy pamiętać, że kampanie na Instagramie dostępne są tylko dla użytkowników biznesowych, dlatego przed rozpoczęciem reklamowania należy zmienić ustawienia profilu. Podczas tworzenia reklamy na Instagramie mamy możliwość wyboru targetowanej grupy osób, do której post chcemy kierować, czasu jej trwania oraz wydatków, które chcemy na nią poświęcić.
Dzięki możliwościom, jakie daje nam Instagram możemy stworzyć reklamy:
- w relacjach,
- w formie zdjęć,
- video,
- karuzelowe,
- w formie kolekcji,
- w sekcji eksploruj.
Posty reklamowe możemy tworzyć na trzy sposoby – z pomocą aplikacji Instagram, przy pomocy menedżera reklam na Facebooku oraz dzięki wsparciu Partnerów Instagrama.
Prowadzenie profilu na Instagramie
Działając marketingowo na platformie Instagrama należy pamiętać, że nie tylko posty reklamowe są ważne. Istotnym jest również ogólny wygląd i częstotliwość pojawiających się postów na profilu. Profil, na którym regularnie prowadzona jest komunikacja z użytkownikami jest lepiej odbierany przez użytkowników i chętniej odwiedzany. Duży wpływ na to ma wymiana komentarzy z followersami, angażowanie ich w instastory, czy chociażby trafne używanie hasztagów.
Dodaj komentarz