Marketing szeptany w hotelarstwie

Marketing szeptany w hotelarstwie, odgrywa bardzo dużą rolę, ponieważ opiera się on na rekomendacjach i opiniach, które właśnie w tej branży są szczególnie ważne. Internet natomiast jest obecnie najczęściej wybieranym miejscem do promowania marek, produktówi usług. Dzieje się tak głównie dlatego, że zdecydowana większość potencjalnych klientów spędza tam bardzo dużą ilość swojego wolnego czasu. Tradycyjne formy promocji, chociaż wciąż wykorzystywane to jednak nie mają one już tak dużego znaczenia, dlatego, że większość konsumentów już z nich nie korzysta. Wiele branż już stosuje różne narzędzia do promocji, jednym z nich jest marketing szeptany.

Czym jest marketing szeptany? Jakie zastosowanie ma marketing szeptany w hotelarstwie.

Marketing szeptany/buzz marketing/WoMM – co to takiego?

Na czym polega buzz marketing

Marketing szeptany nazywany też buzz marketingiem lub WoMM to takie działania, których celem jest zwiększenie popularności marki w sieci. opierają się one głównie na docieraniu z informacją o marce, produkcie lub usłudze do klientów zainteresowanych danym tematem. Dzieje się to w sposób bardzo naturalny i nienachalne, dzięki czemu konsumenci nie mają do czynienia z nachalną reklamą. Buzz marketing to też zachęcanie klientów do podejmowania dyskusji o marce i dzielenia się opinią na jej temat z bliskimi i innymi użytkownikami Internetu.

WoMM opiera się na rekomendacjach i opiniach, które w obecnych czasach są bardzo ważne dla firm. Wiele konsumentów przed dokonaniem zakupu jakiegoś produktu wcześniej sprawdza opinie w Internecie na jego temat i właśnie dlatego firmy powinny przykładać do nich dużo uwagi. Marketing szeptany daje wiele możliwości marko, pozwala docierać do nich bezpośrednio, poznawać ich i nawiązywać z nimi kontakt.

Marketing szeptany w hotelarstwie

Marketing szeptany w hotelarstwie tak jak i w innych branżach odgrywa bardzo dużą rolę, ponieważ dzięki niemu możliwe jest pozyskiwanie nowych klientów. Będzie to możliwe wtedy, gdy działania te zostaną odpowiednio zaplanowane i przemyślane. Nie powinny się w nie wkradać żadne błędy. Jak zostało to już wspomniane wcześniej buzz marketing opiera się na rekomendacjach i opiniach, które w branży hotelarskiej są bardzo ważne.

Turyści zwykle przed wyborem określonego noclegu sprawdzają jego opinie w sieci. Właśnie dlatego marketing szeptany w hotelarstwie, jest tak ważny, można za jego pośrednictwem poprawić wizerunek obiektu, wywołać pozytywne emocji w konsumencie, a w razie pojawiających się kryzysów możliwa jest szybka interwencja i dokonanie wyjaśnień.

Marketing szeptany w hotelarstwie daje możliwość także zbudowania relacji z klientem. Jak można dowiedzieć się z badań aż 90 procent osób przed rezerwacją noclegu na wyjazd turystyczny szuka informacji na jego temat, posiłkuje się opiniami innych osób, które wcześniej już z niego korzystały. Dlatego właśnie tak ważne jest zadbanie o te opinie.

Buzz marketing a hotelarstwo

Jakie korzyści mogą czerpać firmy z buzz marketingu?

Odpowiednio prowadzony marketing szeptany może dawać firmom wiele korzyści. Do jego zalet należą:

  • Możliwość dotarcia do szerokiego grona odbiorców w stosunkowo krótkim czasie
  • Niski koszt podejmowanych działań
  • Szybko widoczne efekty
  • Zwiększenie ruchu na stronie
  • Bezpośredni kontakt z klientem pozwala na poznanie jego oraz wszystkich problemów i oczekiwań
  • Możliwość pozyskania zaufania i lojalności klientów
  • Zwiększenie swojej wiarygodności.

Kampania marketingu szeptanego może dawać przedsiębiorstwu wiele korzyści, by tak się stało musi ona zostać odpowiednio przygotowana i przeanalizowana. Na samym początku powinno się poddać analizie otoczenie i samo przedsiębiorstwo, następnie warto określić cele jakie ma ta kampania realizować. Warto więc zastanowić się nad wprowadzeniem tej formy promocji do swojej firmy.

Marketing szeptany ma też kilka rodzajów. A jest to na przykład trendsetting, który polega na współpracy z influencerami, którzy zgromadzili wokół siebie pewne grono odbiorców, które im ufa, dzięki temu używana przez nich marka, może stać się popularna wśród tych obserwatorów, a nawet może powstać trend na jej używanie. Jest to oczywiście bardzo korzystne dla firmy, ponieważ zdecydowanie zwiększy jej to sprzedaż. Współpraca z osobami wpływowymi może więc być bardzo opłacalna.

Click to rate this post!
[Total: 0 Average: 0]

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.