O marketingu szeptanym słyszał niemal każdy, kto kiedykolwiek miał styczność z branżą reklamową. Jednak niewiele osób wie na czym tak naprawdę polegają kampanie buzz marketingowe, które często są mylone z odmianą SPAMU. W istocie dobrze prowadzona „szeptanka” nie ma nic wspólnego z wpisami spamerskimi. W przeciwieństwie do WOMM ( words of mouth marketing) mogą one przynieść reklamodawcom więcej szkód niż korzyści.
Marketing szeptany bywa określany też mianem buzz marketingu lub skrótem WoMM. Pochodzi on z języka angielskiego i w rozwinięciu oznaczającym zwrot word of mouth marketing. Jego istotą jest prowadzenie działań opartych na bezpośredniej komunikacji z odbiorcami. Zazwyczaj stosuje się wpisy na forach internetowych, blogach, tematycznych serwisach internetowych, a także w social mediach. Publikowane treści będą skuteczne pod warunkiem, że spełnią kilka cech wśród których nadrzędny jest spontaniczny i nienachalny charakter oraz wartość merytoryczna. Umiejętnie prowadzona kampania buzz marketingu, może skutecznie wzmacniać sprzedaż nawet przy niewielkich nakładach finansowych.
Jakie są korzyści z marketingu szeptanego?
Inwestycja w WoMM to przede wszystkim budowanie więzi z klientami oraz rozbudzanie zainteresowań naszą ofertą. Ponadto takie kampanie pozwalają na bieżąco śledzić oczekiwania użytkowników sieci oraz analizować poczynania konkurencji. Marketing szeptany to też skuteczny sposób na wzmacnianie działań SEO i budowanie widoczności naszej witryny w wyszukiwarce. Biorąc pod uwagę wszystkie powyższe efekty działań buzz marketing w finalnym efekcie prowadzi on do wzrostu sprzedaży i podniesienia wskaźników konwersji.
Dodaj komentarz