W obecnych czasach bez marketingu bardzo trudno jest zbudować skuteczny model sprzedaży. Wydawać by się mogło, że produkty żywnościowe sprzedają się same – klient po prostu sięga po nie na półkę w sklepie i pakuje do koszyka. I to się zgadza, ale biorąc pod uwagę konkurencję na rynku produktów żywnościowych, trzeba zawalczyć o to, żeby klient wziął z półki nasz produkt. Ponieważ jest ich taka mnogość, że wcale nie jest to takie przesądzone. Jeżeli Twoja marka jest rozpoznawalna, to masz szansę na sprzedaż. Ważne, żeby klient kojarzył Twoją markę z wysoką jakością produktów. A od tego właśnie jest marketing. Przyjrzyjmy się, jak go prowadzić dla produktów żywnościowych.
-
Ma być zdrowo?
Mamy do czynienia obecnie z jednym, bardzo mocnym trendem. Konsumenci, pod wpływem różnych influancerów, dietetyków, a także lekarzy, stają się coraz bardziej świadomi. Funkcjonuje powiedzenie: „jesteś tym, co jesz”. Oznacza ono, że należy odżywiać się zdrowo, w sposób zbilansowany. A właściwie nawet nie odżywiać się, tylko dostarczać organizmowi odpowiedniej dawki wartości odżywczych, witamin, mikroelementów. Dziś niesamowicie dużo uwagi poświęcamy temu, żeby być fit, zdrowo się odżywiać, dobrze się czuć. Oraz świetnie wyglądać.
Jeśli chcesz wyjść naprzeciw oczekiwaniom swoich klientów, musisz zaprezentować swoje produkty jako zdrowe. Wiele produktów, które wcale nie są kojarzone ze zbilansowaną dietą wypuszcza zdrowsze wersje swoich produktów – Coca cola light, batoniki, które były czekoladowe, teraz mają swoją wersję zbożową. Zamiast cukru, sztucznych barwników, konserwantów stosuje się bardziej naturalne odpowiedniki.
Jednak, tym się trzeba umieć pochwalić. Umieść taką informację na opakowaniu w widocznym miejscu. Nakręć reklamę w telewizji, gdzie znana trenerka fitness opowiada, że Twoje produkty dają energię, a jednocześnie nie zawierają cukru. Warto użyć autorytetu znanej osobistości, czy lekarza.
-
Dzieci to dobry odbiorca.
Nie od dziś wiadomo, że dzieci uwielbiają słodycze. Jeżeli to Twój asortyment, możesz skierować swoją reklamę do nich. Jeśli natomiast produkujesz żywność zdrową, to odbiorcą będą rodzice, ponieważ to im zależy, żeby ich dzieci jadły bogate w wartościowe składniki pożywienie. Najlepiej zaś jest znaleźć rozsądny kompromis. Stworzyć produkt, który dzieci będą jeść chętnie, ale będzie dobry dla ich zdrowia i prawidłowego rozwoju. Marzenie każdego rodzica a także producenta żywności. Jednak mamy już wiele takich produktów. Czasem wystarczy jednak zastosować ładne opakowanie i atrakcyjną dla dzieci formę. Na przykład makaron może mieć kształty postaci z bajek, w opakowaniu mogą znajdować się fajne gadżety, figurki czy naklejki.
-
Ma być modnie.
Jemy oczami, to znaczy, że im ładniejszy produkt, tym chętniej go kupujemy. Warto zatem popracować nad atrakcyjnym wyglądającym, ładnym opakowaniem. Co więcej, co jakiś czas jest moda na inne produkty – sushi, owoce morza, burgery, sałatki. Ważne jest, żeby wykreować modę na te produkty, które sprzedajesz. Tutaj również dobrze jest zastosować chwyty reklamowe. Jeśli zasugerujesz, że wszyscy lubią i stosują te produkty, to zwłaszcza wśród młodych osób to zadziała tak, że też będą chciały je kupować.
Dziś każdy chce się dopasować do otoczenia, a biorąc pod uwagę, że często jemy wśród innych, w pracy to jedzenie stało się kwestią społeczną. Często świadczy o naszym statusie czy zasobności portfela.
Dodaj komentarz