Hasło w reklamie jest jednym z jej najważniejszych elementów. To właśnie dzięki niemu możliwe będzie zapamiętanie jej na długie lata. Stworzenie takiego hasła nie należy do łatwych zadań i zwykle wymaga pracy kilku osób. Nie tylko nie jest to łatwe zadanie, ale nie jest ono również tanie. Niektóre hasła mogą kosztować nawet setki tysięcy złotych. Wielu właścicieli firm zastanawia się jak wymyślić takie hasło, które będzie łatwe do zapamiętania i jednocześnie niebanalne. Warto w tym celu zwrócić uwagę na kilka kwestii.
Czym jest hasło w reklamie?
Hasło w reklamie jest formą zdaniową, która w sposób utarty, dobrze znany, uproszczony przedstawia jakiś pogląd. Można powiedzieć, jest to najważniejszy element kampanii reklamowej. Za pomocą niewielkiej ilości słów, których dobór nie jest przypadkowy ma wyrażać sens i główną myśl reklamy. Często hasło w reklamie jest utożsamiane ze sloganem reklamowym, jaka jest między nimi różnica? W zasadzie niewielka. Hasło w reklamie powstaje na potrzeby konkretnej kampanii reklamowej, a slogan (slogan danej marki) to hasło, które ma zostać na stałe, bez względu na okresowe kampanie reklamowe. Jego celem jest budowanie wizerunku marki na bazie przyjętego pozycjonowania.
Hasło w reklamie – jak je stworzyć?
Aby odpowiednio stworzyć hasło w reklamie, które będzie chwytliwe, łatwe do zapamiętania, ale jednocześnie niebanalne. Warto zwrócić uwagę na następujące kwestie.
- Prostota – siła tkwi w prostocie. Zdecydowanie coś w tym jest. Najlepsze hasła reklamowe zazwyczaj składają się z sześciu bądź siedmiu wyrazów. Niektóre mają ich nawet tylko dwa lub trzy. Są też zdecydowanie dłuższe, jednak jak wiadomo im hasło w reklamie będzie krótsze, będzie ono łatwiejsze do zapamiętania.
- Oryginalność – to kolejna cecha jaką powinno posiadać dobre hasło reklamowe. Przez to, że konkurencja na rynku jest niesamowicie duża, oferowane treści muszą być unikatowe i wyróżniać się na tle innych. Jeśli więc hasło nie będzie zaskakiwało zwykle nie osiągnie się sukcesu. Musi ono być oryginalne, niespotykane i nieszablonowe.
- Spójność z misją marki – hasło w reklamie musi być spójne z tym jakie wartości niesie marka, musi być spójne z produktem oraz grupą docelową. Przykładem może być na przykład firma, która sprzedaje usługi finansowe. Nie może ona pozwolić sobie wówczas na zbyt luźne hasło. Ale i odwrotnie, jeśli firma zajmuje się produkcją ubrań dla młodzieży jej hasło nie może być zbyt poważne, ponieważ nie dotrze ono
z przekazem do grupy osób, do której jest kierowany. - Zwrócenie uwagi na najważniejsze cechy – hasło w reklamie powinno zwracać uwagę na te cechy, które odróżniają produkt od innych produktów konkurencyjnych dostępnych na rynku. Jeśli nie ma tej charakterystycznej cechy to warto zwrócić uwagę na korzyści jakie mogą płynąć z zastosowania danego produktu lub po skorzystaniu z usługi.
- Duża wiarygodność – to kolejny element, który musi zostać wzięty pod uwagę w trakcie tworzenia hasła reklamowego. Jeśli hasło nie będzie wiarygodne jego skuteczność już na samym początku zostaje podważona. Odbiorcy są bardzo wyczuleni na takie rzeczy, dlatego właśnie to przede wszystkim oni muszą uwierzyć. Nie można hasła przekoloryzować. Zbyt duże podkreślanie zalet produktu może wywołać skutek odwrotny do zamierzonego.
Co jeszcze warto wiedzieć o hasłach w reklamie?
Kolejnym ważnym elementem jaki może sprawiać, że hasło w reklamie zostanie lepiej zapamiętane przez odbiorcę jest wpływanie na jego emocje. Wzbudzenie pozytywnych emocji u konsumenta zwykle wpływa na jego decyzję zakupową. Pomocnymi we wzbudzaniu emocji mogą być konotacje. Konotacje to zbiory znaczeń, które nawiązują do zastosowanego słowa, na przykład dom to nie tylko budynek, ale też skojarzenie z ciepłem, spokojem i bezpieczeństwem. Dobrym rozwiązaniem będą też pytania retoryczne i ekspresywizmy. Co więcej warto pamiętać, aby dostosować język do grupy osób, do której jest kierowany. Należy zadbać też o ponadczasowość hasła. Wszystkie wyżej wymienione wskazówki na pewno pomogą stworzyć takie hasło w reklamie, które będzie mocno przyciągało uwagę konsumentów i wpływało na ich decyzje zakupowe.
Dodaj komentarz