Czy warto korzystać z e-mail marketingu?

Prowadzenie działań marketingowych w aktualnych czasach oferuje mnóstwo ciekawych i nowoczesnych rozwiązań. Do wyboru jest praktycznie nieskończona ilość opcji. Od prowadzenia social mediów, przez płatne reklamy w różnych serwisach, aż po e-mail marketing. Skupmy się na tym ostatnim. Jak dokładnie wyglądają działania e-mail marketingu? Czy można wykorzystać go w każdej branży? Na te pytania postaramy się dzisiaj odpowiedzieć. Jeśli interesuje cię ten temat, to koniecznie przeczytaj do końca!

Wszystko co powinieneś wiedzieć o e-mail marketingu

Od pewnego czasu e-mail marketing w e-commerce uznawany jest za jedno z najskuteczniejszych narzędzi bezpośredniego kontaktu z klientem. Jego ogromną zaletą jest to, że daje niemal natychmiastowe efekty. Polega przede wszystkim na tworzeniu i wysyłce wiadomości e-mail do klientów. Mogą to być wiadomości w postaci newslettera, mailingu, autorespondera czy informacji mających na celu odzyskiwanie porzuconego przez użytkownika koszyka. Prawidłowo wdrożona strategia marketingowa pozwoli firmie realizować cele sprzedażowe, informacyjne i edukacyjne. Warto pamiętać, że dobrze, jeśli wiadomości związane są z zainteresowaniami użytkowników. Mogą odnosić się na przykład do pytań zadawanych przez ludzi za pośrednictwem formularza kontaktowego. Liczy się przede wszystkim kreatywność i zaoferowanie odbiorcom wysokiej jakości tekstów. Słaby i nic niewnoszący w życie klientów content nie przyniesie spektakularnych korzyści i może zniechęcić nas do prowadzenia tego typu działań.

Główne zalety e-mail marketingu

Oczywiście, jak w przypadku każdej kampanii reklamowej, tak też w e-mail marketingu, efekty zależne są od jakości prowadzonych zadań. Im bardziej przemyślana strategia tym korzyści z działań większe. Do głównych zalet należą między innymi podtrzymywanie relacji z klientami oraz zwiększenie sprzedaży. Poza tym wśród korzyści wymienia się:

Niski koszt prowadzenia działań – ze względu na fakt, że e-mail marketing jest całkowicie zautomatyzowanym procesem, to koszty są relatywnie niskie.

Skalowalność – mogą korzystać z niego zarówno małe, lokalne i rodzinie firmy jak i wielkie, międzynarodowe korporacje.

Proste sposoby mierzenia skuteczności działań – ma się wgląd w dokładne statystyki. Widać jaka liczba mailów została wysłana do klientów i ile z nich zostało otworzonych. Dodatkowo można uzyskać informację, co najbardziej zainteresowało odbiorców i czy sprzedaż została wygenerowana.

Zwiększenie ruchu na stronie – e-mail marketing w znacznym stopniu przyczynia się do większej ilości odsłon witryny internetowej firmy.

Budowanie relacji z klientami – poprzez dostarczanie klientom interesujących treści zwiększa się ich zaufanie do firmy i lojalność wobec niej. Dodatkowo można pozyskać informacje o oczekiwaniach klientów, co pozwoli lepiej dostosować ofertę do ich potrzeb.

Szybkość działania – Istnieją gotowe szablony graficzne i tekstowe umożliwiające przeprowadzenie kampanii, także działania nie pochłaniają dużej ilości czasu.

Możliwość dokładnego określenia grupy docelowej – E-mail marketing umożliwia targetowanie demograficzne, geolokalizacyjne oraz behawioralne. Takie nowoczesne rozwiązania sprawiają, że wiadomości trafią tylko do naprawdę zainteresowanych tematem odbiorców.

Personalizację treści – Jest to o tyle istotne, że spersonalizowane i odpowiednio dobrane oraz wartościowe treści mają większy zasięg oddziaływania. Wpływają one też pozytywnie na zwiększenie konwersji.

Wysoki wskaźnik rentowności – według badań przeprowadzonych przez Direct Marketing Association skutecznie wdrażany e-mail marketing może zwiększyć przychody nawet o ponad 700%.

Jak skutecznie skonstruować przekaz marketingowy?

Być może już korzystałeś z tego rodzaju działań, a one nie przyniosły oczekiwanych rezultatów. Albo to twoje pierwsze kroki w świecie e-mial marketingu. Bez względu na to, dlaczego szukasz wskazówek, my podpowiadamy co robić, by kampanie przynosiły odpowiednie efekty. Przede wszystkim zadbaj o wysyłanie ciekawych i wartościowych treści. Odpowiadaj na realne potrzeby klientów, tylko to zapewni Ci zdobycie ich uwagi i zainteresowania. Pamiętaj również, by wysyłać wiadomości w dobrze dobranym czasie. Ma to ogromne znaczenie. Nieodpowiednie dobranie godziny wysyłki może całkowicie zaprzepaścić korzyści płynące z e-mail marketingu. Być może zabrzmi to dziwnie, ale zadbaj o to, by odbiorca miał możliwość wypisania się z newslettera. W przeciwnym wypadku możesz narobić sobie sporo problemów. Klienci zraża się do marki i negatywnie wpłynie to na wizerunek firmy.

Click to rate this post!
[Total: 1 Average: 5]

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.