Czy e-handel to przyszłość?

Tradycyjny handel może i daje nam możliwość dotknięcia produktu, przymierzenia go, lecz niesamowicie nas ogranicza. W czasach kiedy wszyscy mieli czas na wielogodzinne stanie w kolejkach, handel bezpośredni miał sens. Obecnie, gdy każdemu brakuje czasu, a stanie w kolejce jest frustrującą rzeczą, cenimy sobie możliwość zakupów za pomocą Internetu. Możemy to zrobić w dogodnym dla siebie momencie – w przerwie w pracy, jadąc autobusem, stojąc w korku. Nie trzeba nawet używać komputera, wystarczy telefon i dostęp do sieci, ale teraz ma to już właściwie każdy. A sklepy internetowe wychodzą coraz bardziej naprzeciw naszym potrzebom. Zobaczmy!

Udogodnienia.

Większość minusów tego sposobu już została zażegnana. Jeszcze kilka lat temu sprzedaż ubrań, butów czy innych tego rodzaju produktów poprzez Internet nie był bardzo popularny. Robienie zakupów dla kobiet było swego rodzaju przyjemnością, chodzenie po galerii handlowej, przymierzanie to był sposób na spędzenie czasu z przyjaciółkami. Obecnie sklepy wprowadziły darmowe zwroty i nastąpiła rewolucja. Można zamówić kilka rozmiarów, fasonów, przymierzyć w domu i darmowo zwrócić. To bardzo wygodne i bardzo wiele osób dzięki temu przekonało się do robienie zakupów w e-sklepach. Nawet jeśli chodzi o produkty, które kojarzą się nam typowo z lokalnymi zakupami.

Drugim przykładem udogodnień w działaniach e-sklepów jest możliwość zamawiania produktów żywnościowych od lokalnych producentów, np. ze wsi, gospodarstw ekologicznych, niewielkich wytwórców. Są grupy i sklepy, zrzeszające niewielkich producentów zdrowej, naturalnej żywności. Można złożyć zamówienie i jedną dostawą, otrzymamy prosto pod drzwi naszego domu produkty od wielu producentów. Ma to wiele korzyści, odbiorca nie musi tracić czasu na chodzenie na targ, dostaje sprawdzone produkty z wielu kategorii, można zamówić wysyłkę cykliczną. Producent omija natomiast dystrybutorów, dociera niemal bezpośrednio do klienta, znajduje nowy rynek zbytu i również nie traci czasu na wystawianie swoich produktów na targu.

Wzrost.

Liczba sklepów internetowych stale wzrasta, zapewne przyczyną tego jest coraz bardziej dostępne oprogramowanie i stosunkowo niski wkład finansowy, który trzeba ponieść. A za to ryzyko jest już coraz mniejsze, ponieważ popularność e-sklepów stale rośnie i przy odpowiednim marketingu możemy szybko osiągnąć satysfakcjonujący poziom sprzedaży. Jednak trzeba liczyć się ze sporą konkurencją na rynku, już niemal w każdej branży sklepów internetowych jest bardzo dużo. Trzeba prowadzić swój sklep profesjonalnie i umieć się przebić, wyróżnić jakąś ofertą.

Spersonalizowana oferta.

To coś, co jest niezaprzeczalną przewagą sklepu internetowego nad stacjonarnym, pomijając logistykę. W sklepie stacjonarnym to Ty musisz wyszukać produkt, który cię interesuje. Nawet musisz znaleźć sam sklep, który będzie miał interesujące cię produkty. W Internecie wszystko jest ułatwione. Wystarczy kilka kliknięć i jesteś w odpowiednim miejscu. Wpisujesz parametry do filtra i strona pokazuje ci dokładnie te produkty, które chcesz – w danym rozmiarze, kolorze, fasonie, wielkości. Co więcej, jeśli w tym momencie nie dokonasz zakupu, przeglądarka będzie przez jakiś czas wyświetlała produkty, które cię interesowały i przypominała o tym. Być może poda ci nawet propozycje sklepów i produktów, których jeszcze nie widziałeś, a mogą cię zainteresować.

Jak widzimy, e-commerce to przyszłość. Jest to coraz bardziej wygodne i to da obu stron, a także coraz tańsze i łatwiejsze. Dziś nawet starsze osoby nauczyły się korzystać ze sklepów internetowych albo proszą o to swoje wnuki.

Click to rate this post!
[Total: 2 Average: 5]

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.