Każdy bloger czasami musi zmierzyć się z tym strasznym momentem: końcem weny. Dlatego powstała nasza lista pomysłów na wpisy blogowe, które najbardziej przyciągają czytelnika. Dzięki temu znajdziesz inspirację na nowy post i przyciągniesz czytelników.
-
Konkretne rozwiązanie konkretnego problemu
Wystarczy, że przejrzysz trendy, a zauważysz, że wiele osób zadaje Googlowi bardzo konkretne pytanie. Możesz to wykorzystać do napisania wpisu blogowego. Jest to bardzo konkretny problem, więc jeśli znasz dobre sposoby na jego rozwiązanie, warto to wykorzystać. Samo pytanie umieszczone w tytule i śródtytułach to świetny sposób na zwiększenie pozycji tekstu w wynikach wyszukiwania, najczęściej jest to treść frazy kluczowej o dużym potencjale ale małej konkurencji. Pamiętaj tylko o tym, że rozwiązania mają być jak najbardziej konkretne, tylko one będą cenne dla czytelników.
-
Lista lub zestawienie
Kochamy listy i zestawienia. W sumie ciężko stwierdzić dlaczego – może ich poukładanie i intuicyjność. Może to, że wystarczy przejrzeć nagłówki, by poznać wszystkie możliwe rozwiązania problemu. A może to, że niektóre zawarte w nich pomysły są naprawdę oryginalne. Ciężko stwierdzić, ale listy i zestawienia są najlepszym wyjściem. W każdej branży można znaleźć odpowiedni temat – 10 sposobów na zrobienie manicure hybrydowego, 4 najlepsze zabawki dla psa, 100 przepisów na dania z ziemniaków albo… 7 pomysłów na wpisy blogowe.
-
Kontrowersyjne tezy
Postawienie kontrowersyjnej tezy w tytule wpisu to bardzo dobre rozwiązanie. Przyciąga czytelników, którzy będą chcieli zapoznać się z twoimi poglądami. Oczywiście na firmowych blogach poruszanie pewnych tematów, jak religia czy polityka, nie jest najlepiej widziane, ale w blogach prowadzonych przez prywatne osoby można pozwolić sobie na trochę więcej luzu w tym zakresie.
-
Wywiady z ekspertami
Znasz kogoś, kto ma do powiedzenia coś ciekawego i może być dla twoich czytelników inspiracją. A może w świecie blogowym poznałeś kogoś, kto działa w jakimś obszarze twojej branży? Wywiady z ekspertami świetnie się sprawdzają i są niezwykle popularne. Dobrze się czytają i pozwalają na zdobycie dodatkowych linków zewnętrznych. Jeśli nawiążesz współpracę z innym blogerem, możesz robić wywiady i wpisy gościnne na jego bloga, a to sprawi, że zdobędziesz więcej czytelników.
-
Kompendia wiedzy
Przygotowanie kompendium wiedzy może zająć naprawdę dużo czasu, ale warto. Jeden zbiorczy post, w którym rozprawisz się ze wszystkimi najbardziej newralgicznymi pytaniami ze swojej branży, będzie dla czytelników bardzo przydatny. Możesz zrobić całą serię tego rodzaju tekstów lub podzielić go na części. Dobrym pomysłem jest także przygotowanie słowniczka z definicjami terminów, które dotyczą branży w której działasz i o której piszesz.
-
Zrób QandA
Czytelnicy naprawdę chcą cię poznać, dowiedzieć się czegoś o tobie. Dlatego pozbieraj pytania, które pojawiły się w komentarzach czy wiadomościach na social media i uchyl rąbka tajemnicy. Opowiedz coś o sobie, odpowiedz na pytania dotyczące twojego życia prywatnego – to z pewnością będzie ciekawe dla czytelników.
-
Odpowiedz na pytania czytelników
Bloger, który zrzeszy już jakąś publiczność, najczęściej dostaje bardzo wiele różnego rodzaju wiadomości z pytaniami na temat branży w której działa. Pytania bardzo często się powtarzają. Warto wyciągnąć z tego wniosek i odpowiedzieć na zapytania czytelników. Możesz także stworzyć case study i przedstawić konkretne porady na rozwiązanie problemów, które opisał ci jeden z obserwatorów. Oczywiście za jego zgodą! Takie praktyczne podejście jest najbardziej wartościowe dla czytelników.
Dodaj komentarz