Jak tworzyć tytuły wpisów blogowych?

Tytuł to pierwsza informacja na temat twojego wpisu blogowego, która rzuca się w oczy czytelnika. Czy to w reklamie sponsorowanej na Facebooku, czy w propozycjach pod innymi tekstami na blogu – tytuł w dużej mierze decyduje o tym, czy ktoś zechce kliknąć tekst i zapoznać się z nim, czy nie. Dowiedz się, jak tworzyć tytuły wpisów blogowych, by były naprawdę klikalne.

Zacznij od końca

Mogłoby się wydawać, że tytuł to pierwszy krok do napisania dobrego tekstu. A jednak tytuł najlepiej pisać na samym końcu. Przygotuj temat, na który będziesz pisać, ale samo sformułowanie tytułu pozostaw na moment publikowania tekstu.

Dlaczego? Tytuł powinien dokładnie oddawać to, co znajduje się w tekście. Nie ma nic gorszego, niż wielkie rozczarowanie czytelników, kiedy okaże się, że treść nie spełnia oczekiwań oferowanych przez tytuł. A wiadomo, że pisanie to proces, w którym ciągle wpadasz na nowe pomysły, więc trudno jest na początku określić dokładnie, co znajdzie się w tekście. Pisanie tytułu na końcu jest wygodne, ponieważ podczas przygotowywania wpisu blogowego zawsze może przyjść ci do głowy błyskotliwa myśl lub porównanie, które mogą uatrakcyjnić nagłówek.

Zoptymalizuj tytuł pod SEO

Zoptymalizowany tytuł to jeden z najważniejszych elementów pozycjonowania SEO. Warto umieścić w nim słowo kluczowe, na które osoby będą wyszukiwały treści. Dzięki temu tekst będzie lepiej wypozycjonowany, ale ma to zalety nie tylko ze względu na wyszukiwarkę.

Tekst ze słowem kluczowym w tytule wydaje się bardziej trafiony dla czytelników – odpowiada dokładnie na to, czego oni szukają.

Nie taki klikbajt straszny

Klikbajty kojarzą nam się średnio pozytywnie – w końcu ciągle powtarzające się nagłówki, które obiecują złote góry i nawołują do działania na portalach są nieco irytujące. A jednak klikbajty to nie tylko drażniące obietnice. Możesz przygotować tekst, który będzie przyciągał uwagę i sprowokuje do kliknięcia, lecz równocześnie nie będzie powodował irytacji czytelnika.

Jakie są najlepsze? Oczywiście kontrowersyjne! Jeśli w tekście poruszasz jakąś kontrowersyjną tezę, nie wahaj się zaznaczyć jej w tytule. Dobrze sprawdzają się także wszystkie szokujące i poruszające tytuły, które wzbudzą emocje. Rzecz jasna, nie w każdej branży da się takie uzyskać, jednak warto spróbować. To właśnie one najbardziej przyciągają uwagę czytelników.

Wykorzystaj typy tytułów

Jest kilka typów tytułów, które najczęściej dobrze się sprawdzają i przyciągają uwagę. Bardzo popularne i bardzo lubiane są listy i zestawienia, czyli wszelkie teksty typu „10 sposobów na…” „8 najlepszych metod…”. Taki tytuł sugeruje, że tekst daje przydatne wskazówki i rozwiązania, których szuka czytelnik. Na dodatek wprowadza pewien porządek w tekście, a tego właśnie oczekują osoby, które nas czytają.

Kolejnym typem tytułów są wskazówki dotyczące jednego zagadnienia w formie twierdzeń – „już teraz zacznij oszczędzać!” lub pytań – „jak przygotować…”, „jak zrobić…” „jak wybrać…”. Tego rodzaju poradniki są szczególnie chętnie czytane. Pytania mogą być także dobrym sposobem na tytuł ze względu na SEO – to często frazy z długiego ogona, które są często wyszukiwane.

Kolejnym typem tytułów artykułów blogowych mogą być teksty gwarantujące korzyści. Przykładem takiego tytułu może być: „Te 3 tricki gwarantują schudnięcie!” lub „Oszczędzanie na emeryturę jest łatwiejsze niż myślisz!”. Jeśli od razu na wstępie czytelnik dostanie informację, że przeczytanie wpisu zwyczajnie mu się opłaci – będzie miał z tego wymierną korzyść – chętniej do niego sięgnie.

Click to rate this post!
[Total: 2 Average: 5]

2 komentarze

    • pisaŻ, 17 maja 2020, 20:43

    Odpowiedz

    Żeby odpowiedzieć sobie na pytanie, jak tworzyć wpisy blogowe i odpowiednio je tytułować, należy odpowiedzieć sobie na inne pytanie – jaką funkcję ma spełniać nasz blog?
    Jeśli ma zapewnić wartościowy ruch na stronie, to wiadomo – im tytuł lepiej odpowie na pytanie użytkowników, tym lepszą ma skuteczność.

    • Jolka, 26 maja 2020, 21:13

    Odpowiedz

    Ja chciałam zauważyć jedną ważną rzecz, a mianowicie to ile obecnie w marketingu zależy od optymalizacji. Już nie wystarczy optymalizować strony. Optymalizuje się każdy element tego co na niej jest – treści, tytuły, nawet grafiki, które wstawiamy na stronę. I chyba optymalizacja to słowo klucz, synonim sukcesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.