Influencerzy – trend, który przeminie?

Zjawisko popularności influencerów staje się już czymś codziennym w sieci. Największy wpływ ma ono na tzw. Pokolenie Z, dla którego tradycyjne środki masowego przekazu jak radio i telewizja mają dużo mniejsze znaczenie w życiu. Liczy się Internet, wraz ze wszystkimi możliwościami interakcji i zdobywania informacji.

Kim jest influencer?

Właśnie do takiej sytuacji świetnie dostosowali się influencerzy, czyli osoby publikujący różne treści w sieci, najczęściej poprzez vloga czy bloga. Każdy z nich posiada mniejszy lub mniejszy krąg odbiorców, zwanych followersami. Trend popularności influencerów jest na tyle znaczący, że w wielu kręgach są oni popularniejsi od dziennikarzy telewizyjnych, są traktowani jak celebryci, wydają własne książki itd.

Marketingowcy wykorzystali tę sytuację w swoich kampaniach. Stało się to w ostatnich latach i zjawisko to zwie się influencer marketingiem. Wydaje się on być ciągle rozwijającym się trendem, a kwoty wydawane na tego rodzaju promocję rosną z roku na rok. Dlaczego się tak dzieje? Otóż jedną z głównych przyczyn jest zmęczenie tradycyjną reklamą, w tym także tą internetową. Wszechobecne banery reklamowe są skutecznie blokowane przy użyciu adblocków przez duży procent internautów (badania mówią nawet o 50%). Dodatkowo reszta, której te reklamy jeszcze się wyświetlają w większości nie zwraca na nie uwagi.

 

Zaufanie internautów

Jak wynika z licznych badań większość internautów ufa rekomendacjom własnych znajomych i właśnie influencerów. Bywają oni bardzo często nazywani „liderami opinii”. Jeśli specjalizują się w przedstawianiu konkretnej branży to najczęściej właśnie produkty tej branży promują. Oczywiście influencer influencerowi nie równy. Stawki jakie są im płacone za promowanie jakiejś marki zależą przede wszystkim od liczby ich followersów. Najczęściej wykorzystywaną grupą w influencer marketingu są tzw. mikroinfluencerzy, czyli osoby mające krąg od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów. Są oni wyspecjalizowani w jakiejś konkretnej branży i są nadal w stanie prowadzić interakcje z odbiorcami, przez co nadal są postrzegani przez nich, jako osoby wiarygodne, których opiniom i radom warto zaufać.

Wydaje się, że trend popularności influencerów utrzyma się jeszcze długo. W marketingu coraz częściej wykorzystuje się tzw. nanoinfluencerów, czyli osoby z niewielką liczbą odbiorców. Okres prosperity przeżywają też tzw. celebryci z followersami powyżej kilkuset tysięcy. Ci najpopularniejsi potrafią za jeden reklamowy wpis zainkasować kwoty idące w tysiące dolarów. Tak więc każdego influencera można wykorzystać w marketingu, a ponieważ ich liczba stale rośnie, wydaje się, że trend ten ma przed sobą świetlaną przyszłość.

Click to rate this post!
[Total: 4 Average: 5]

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.