Co się dzieje z firmą gdy nie prowadzi działań marketingowych?

Wielu przedsiębiorców zadaje sobie pytanie: czy bez działań marketingowych można skutecznie prowadzić firmę? Czy wystarczy tylko świetny produkt czy najwyższej jakości usługa, a interes się będzie kręcił? Odpowiedzi na te pytania wydają się oczywiste, nie mniej spróbujmy zastanowić się, dlaczego we współczesnym biznesie marketing jest nieodzowny.

Marketing to konieczność

Zacznijmy od tego, że aby skutecznie rozpocząć działalność firmy jakiekolwiek działania promocyjne są po prostu konieczne. Nawet otwarcie osiedlowego warzywniaka czy punktu krawieckiego wiąże się z dystrybucją ulotek w okolicy, zamieszczeniu ogłoszeń na tablicach itp. Oczywiście, prawdopodobnie jacyś ludzie przechodzący obok zajrzeliby do środka i nawet coś kupili, ale takie przedsięwzięcie stałoby od początku na straconej pozycji wobec konkurencji.

Lepiej jednak skupić się na sytuacji, gdy osoba zakładająca działalność chciałaby skutecznie zaistnieć biznesowo w mieście, regionie czy kraju.  Brak prowadzonych działań marketingowych, lub ich szczątkowa forma (często prowadzona amatorsko na własną rękę) nie pozwala rozwinąć skrzydeł z kilku powodów. Pierwszy to oczywiście zawężony krąg odbiorców, o czym pisaliśmy już wcześniej. Kolejny to brak komunikacji z klientem, która obecnie jest podstawą dobrej sprzedaży.

Różne kanały komunikacji z klientami

Komunikacja ta może być realizowana na wiele sposobów. Jednym z nich jest prowadzenie strony firmowej i profilu firmy na Facebooku. Oba narzędzia powinny być wykorzystywane wspólnie do publikacji najnowszych informacji o danej marce i jej produktach. Dają one także możliwość wypowiedzenia się konsumentów na temat owych produktów czy usług.

Co więcej, jeśli jakieś niepochlebne opinie na temat danej marki będą pojawiać się w różnych niezależnych obszarach, to firma niemonitorująca tych miejsc jest znowu postawiona na straconej pozycji i nie ma się jak skutecznie bronić. Bardzo ważne w nowoczesnym marketingu jest budowanie zaufania klientów, a w dłuższej perspektywie więzi z nimi.

Można to robić poprzez różne akcje promocyjne w mediach społecznościowych czy na stronie firmowej. Można również (w przypadku większych marek) przez zatrudnienie e-rzecznika czy influencera.

Wszystko wskazuje więc na to, że brak działań marketingowych może tylko i wyłącznie zaszkodzić marce. Zatem przeznaczenie pewnej części budżetu firmy na działania promocyjne wydaje się być oczywiste.

Click to rate this post!
[Total: 4 Average: 5]

1 komentarz

    • hahahah, 26 maja 2020, 21:54

    Odpowiedz

    Wielu tych pseudo biznesmenów spod szyldu „po co mi marketing” teraz się nauczyło, że jednak marketing jest potrzebny. Każda firma powinna prowadzić działania marketingowe, chociażby drobne ale jednak …

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.